Welkom,
Gasten
|
|
De 1100GK na de cardanklok problemen die snel en eenvoudig te verhelpen is er een ratel in het blok gekomen dat vooral bij stationair toerental te horen was.. aanvankelijk leek het redelijk onschuldig maar het werd toch een onprettig geluid .
in de speurtocht heb ik eerst de koppeling nagekeken . daar bleek de centrale moer niet meer vast te zitten ondanks de borgplaat .de koppelingsplaten zaten nog ruim binnen de tolerantie Zowel de dikte als passing in de korf . .Moer aangehaald en opnieuw geborgd. kleppen en nokkenassen nagelopen hier is alles in orde bevonden . Bij proefdraaien geen verbetering , nog steeds klapperend geluid . nogmaals met een luister speurtocht ,samen met mijn kleinzoon , die heeft toch een beter gehoor dan ik . hij hoorde het geluid het sterkst aan de dynamo/startmotor kant. na het demonteren van het deksel kwam de bron van het geratel gauw aan het licht . de startkoppeling is losgekomen . Ik heb overigens de zelfde kwaal al eens eerder meegemaakt 25 jaar geleden bij de GSX1100E maar het was mij ontschoten . op zich is het niet zo'n moeilijke klus even het vliegwiel er af halen enz.. maar daar begon de ellende Goed gereedschap is het halve werk maar deze keer was het heel veel werk het zat wel heel erg vast .Ben misschien wel een half uur met de trekker en slagsleutel bezig geweest . Ik weet uit ervaring dat dit niet goed is voor de magneten in het vliegwiel wat ook bleek toen het er eindelijk af was . de oorzaak van het geratel : de m8 bouten waren los gekomen en ook de doos is flink beschadigd Dynamo en startkoppeling en pakkingen vervangen. gelukkig heb ik dit allemaal in voorraad liggen . de driebouten en de centrale moer met loctite gemonteerd Gelijk maar van de omstandigheden gebruik gemaakt om de olie en oliefilter te vervangen en de carbs af te stellen vandaag een proefrit gemaakt , het was er prima weer voor , en alles okay bevonden . De komende maanden staat het vervangende wiellagers in de planning evenals balhoofdcontrole. |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
|
|
|
Goed gedaan jochie, doe ik je niet zo gauw na, ga je nu weer verder rijden op de 1100 of wordt het toch de 850?
Hoe kunnen die bouten los gaan lopen na zoveel jaar? |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
|
|
|
|
|
ik heb het ook eens eerder gezien. of het echt zoden aan de dijk zet weet ik niet . dr gaat in ieder geval een mooi beetje vet in
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk