Welkom,
Gasten
|
|
Mijn 650 tje , een fijn motortje . maar heeft mij al een hele poos bezigheid gegeven met zoeken naar de oorzaak van een vetslaande bougie van cilinder 2 .
het euvel begon vorig jaar steeds vaker mijn humeur te bederven . bij een koude motor steeds bij het starten de bougie nat dus niet vonken . .bougie er uit en droog maken of gelijk een andere er in . dan ging het weer priima geen probleem . maar na een poos stilstaan langer dan een week .was het weer het zelfde verhaal . na grondige schoonmaak van alle contacten van de ontsteking en het omwisselen van bobines ander carburateurs nog steeds het zelfde euvel . Compressie meting . hier was wel verschil tussen de 2 e en andere cilinders maar niet van dien aard dat het zorgelijk was. Toch maar eens de kop er af halen en de kleppen enzo eens nalopen .. Nu is het demonteren van een cilinderkop niet zo heel erg moeilijke klus twnminste bij een 850 of een 1100 maar bij de 650 is dit toch een ander geval . Met name de carburateus verwijderen is hier een verhaal op zich . de luchtfilterbak kan niet verwijdert worden en moet achteruit geschoven worden Maar dan is er heel erg weinig ruimte om ze er van tussen te halen. Door de jaren heen heb ik mijn eigen methode ontwikkeld en die heb ik op de foto gezet . de aanleiding is de koppakking ,de nieuwe van athena vervangen voor een originele suzukipakking |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Handigheidjes met elkaar delen. Perfect !!
|
|
|
na een lange rustperiode : een vervolg van het demonteren van de kop zonder eerst de carbs te verwijderen.
Na het verwijderen van het kleppendeksel, nokkenasketting (foto spanner ) nokkenassen en natuurlijk de uitlaten . de carburateurs met luchtfilter achteruit drukken . vervolgens de kopbouten en moeren verwijderen en de kop eraf tillen . De carburateurs blijven in het frame samen met het luchtfilter |
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk