Welkom,
Gasten
|
|
|
Wat leuk Harm Jan dat hij nu goed loopt ik vond het erg leuk om weliswaar met kleine dingetjes te helpen en vond het jammer dat we geen tijd meer hadden om hem te horen lopen , maar om te lezen dat het is gelukt is ook fijn.
M.V.G. Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Ja , het is een beregezellig en werkzaam weekend geweest. zeker voor herhaling vatbaar.
bedankt voor de foto,s . ik heb vanmiddag de toer maar op mijn kat gereden ,helemaal alleen . En ff door de nieuwe tunnel onder het kanaal door Harm Jan , gelukkig ook goed thuis gekomen ,evenals rijko en Cor en Marjo en Eddie |
|
|
Rijko ! ik heb het nog zo gezegd ! voor jou meneer de Kerstman. hahaha
|
Bedankt door: Rijko
|
Er is een hoop gedaan deze dagen, zo is een sleutelweekeind heel leuk !
'Even' een nieuw blok in een GS1000 hangen, uitlaten lassen, balhoofd stellen, remmen gangbaar maken, bedradingsproblemen en een kapotte jiffy schakelaar, enzovoorts. Levien had het er maar druk mee, die liep van de 1 naar de ander met advies. Harm Jan had een probleem met een tik in de motor, Die was van ver gekomen en had op de heenweg nog een reserveblok op de kop getikt bij Frank van den Biggelaar. Dat zou hem nog goed van pas komen ! HJ was er vrijdag al, ik kwam zaterdag. In de veronderstelling dat we een tik in een motorblok gingen oplossen. Dat had me al een paar dagen beziggehouden, maar dat bleek niet nodig meer. "wil je huilen of lachen ?" werd mij gevraagd. Hmm, dat belooft wat. Er was al gekeken naar het GS1000 blok, spierwitte uitlaatkleppen was het eerste dat opviel. 2 zuigers met slijtsporen, cylinders met flinke slijtgroeven, een kapot inlaatrubber, 4 inlaatrubber o-ringen die vierkant waren en duidelijke sporen van lekkage toonden... Het plaatje was snel duidelijk, dit blok ging het niet worden. Ik viel met mijn neus in de boter, een lekker hapje eten en een goeie bak koffie is lekker binnenkomen natuurlijk. Het besluit werd genomen om het reserveblok in de GS1000 te zetten. Daar ging ik mee helpen. Het oude blok werd middels een houten plaat en krik uit het frame gelepeld. Het nieuwe blok hebben we er ook zo in teruggeschoven. De ontsteking van het nieuwe blok zat met vies tweelingsnoer aangesloten en de contactpunten waren op. Het kapotte blok kon de complete ontsteking doneren. Ontsteking middels het ouderwetse vloeitje redelijk op tijd gezet. Contactpuntjes waren ook niet mooi, die heeft Levien mooi opgeschuurd. De lichthoogte afgesteld, dat moet zo goed genoeg zijn om de motor te starten. De transmissiedemper op het voortandwiel blijkt alle drie de bevestigingsschroeven te missen, en er is meer nodig dan de boorhamer aankan om de borgmoer van het voortandwiel te lossen. Levien weet uiteindelijk de borgmoer met een lange momentsleutel los te krijgen, maar moet zoveel kracht zetten dat hij een uur lang kramp in zijn nek heeft. Transmissiedemper gemonteerd met donor delen van de oude. Om 12 uur 's-avonds zijn er bedradingssproblemen opgelost, nieuwe inlaatrubbers en o-ringen gemonteerd, en ook de rotklus om de carburateurs weer te monteren is klaar. Redelijk snel springt de motor aan, en dat was een mooi moment om de dag mee af te sluiten. Zondag zaten we al om een uur of 8 aan een lekker ontbijt. Een bak koffie er achteraan, en we zijn klaar om de GS1000 af te maken. Levien last beide uitlaten, die behoorlijke roestgaten vertoonden, netjes dicht. De rest vertrekt, Levien brengt ze zelfs netjes terug naar de grote weg. HJ en ik zijn nog steeds bezig met het rijklaar maken van de GS1000. De motor start en loopt redelijk netjes. Dit blok heeft ook een tik, hopelijk lost kleppen stellen dat op. Er zit een hoop pit in de motor, even de straat op en neer geeft een goede indruk. Er is geen tijd meer, HJ gaat inladen.. die moet nog een heel eind terug. Volgende stap is compressie testen en kleppen stellen. Ontsteking met stroboscoop checken. Carburateurs zijn nog nooit gesynchroniseerd, dat moet ook nog. En dan hoop ik dat het blok goed loopt. HJ, we horen het wel neem ik aan. Het was 2 dagen lang erg leuk, en er is veel gesleuteld door iedereen. Het weer werkte ook goed mee. Volgende keer ben ik weer van de partij ! Levien bedankt voor de gastvrijheid. groeten, Rijk |
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Laatst bewerkt: 8 jaren 1 week geleden door Rijko.
|
|
Levien bedankt voor de gastvrijheid.
het was een superweekend er was alleen een klein (min) puntje geen aardbeien |
|
|
Als het lang geleden is dat deze boutjes van het zijn losgeweest kan het helpen dat je eerst het blok goed warm laat draaien en dan bij een warm blok deze loshaald .
|
|
|
Goede tip Lex jammer voor Harm Jan dat hij te laat komt misschien had het niet gebeurt als je er ook bij was geweest.
Het was toch wel jammer dat er zo weinig leden waren. Begrijp mij niet verkeert dit is geen verwijt aan jou maar ik vind het raar dat een rit naar Zeeland verder lijkt dan een naar halverwege Duitsland Ook lijkt het mij frustrerend voor de organiseerder om helemaal geen reactie te krijgen op zijn voorstel om iets te plannen. Dit moest mij toch even van het hart heren temeer omdat het elke keer dat ik geweest ben reuse goed was. M.V..G. Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk